Зашто уписати ИТ смер у Гимназији у Прокупљу?
- Зато што је према најновијим подацима Министарства просвете ИТ сектор нејперспективнији сектор у нашој држави;
- Зато што је највећи број ученика у одељењу 20, а настава из рачунарских предмета се организује у групама од по 10 ученика што омогућава ђацима бољи квалитет рада и бољи успех;
- Зато што за четри године ученици имају укупно 934 часова информатичких предмета, односно похађаће 8 стручних предмета;
- Зато што ће одабиром ИТ смера ученици унапредити технике самосталног учења путем константног коришћења рачунара на информатичким предметима (један ученик – један рачунар) и усвојиће важност праћења нових ИТ решења и технологија;
- Зато што ће након завршетка ИТ смера ученици овладати основним, али и неким напредним концептима програмирања које ће моћи да користе за решавање различитих проблема у даљем школовању, а упознаће и различите начине решавања проблема са програмирањем;
- Зато што ће им садржаји који се изучавају, стручни наставници и рад у малим групама у опремљеном кабинету помоћи да упишу различитих факултета попут Електронског факултета у Нишу, Електротехничког факултета у Београду, Факултета органиационих наука, Природно-математичког факултета, Саобраћајног факултета…
О смеру
Гимназијско ИТ-одељење представља специјализовано одељење за ученике са израженим дигиталним компетенцијама.
Специјализација у једној научној области омогућава висок степен припремљености за наставак високог образовања-студирање у тој области али при том не ускраћује ученицима проходност и на студијске програме из сасвим других области.
Број ученика, као и у осталим специјализованим гимназијским одељењима је 20. Већи део наставе такозваних рачунарских предмета одвија се у групама са по 10 ученика. Подела одељења на групе омогућава бољи квалитет рада, а самим тим и боља постигнућа ученика.
Предности
Ученици ће овладати свим основним, али и неким напреднијим концептима програмирања, упознаће се са различитим приступима решавању проблема програмирањем. Разумеће рачунарске мреже, мрежне слојеве и протоколе и знати шта је потребно да рачунарске мреже буду безбедне.
Поред већег списка специфичних рачунарских компетенција посебно је важно истаћи да ће ученици бити оспособљени да ефикасно користе програмирање и рад са базама података за решавање различитих проблема у даљем образовању, професионалном раду и свакодневном животу. Ово представља функционализацију знања.
Похађајући овај образовни програм ученици ће унапредити стратегије и технике самосталног учења користећи могућности рачунара и изградиће спремност за праћење нових решења у области информатичке технологије.
Информатички предмети
Специјализовани предмети се изучавају у различитим разредима. Ученици ће за четири године имати укупно 934 часа информатичких предмета. Овај број часова, садржаји који се изучавају, подела одељења на мање групе, стручни наставници и опремљене школе представљају услове за матуранте који ће бити изузетно ефикасни током даљег студирања на ИТ смеровима различитих факултета. Стручни предмети су које ће ученици имати су:
- Програмирање
- Примена рачунара
- Објектно оријентисано програмирање
- Базе података
- Програмске парадигме
- Веб програмирање
- Рачунарски системи
- Оперативни системи и рачунарске мреже
План наставе и учења за Гимназију за ученике са посебним способностима за Рачунарство и информатику
Правилник о наставном плану и програму за гимназију за ученике са посебним способностима за рачунарство и информатику можете погледати ОВДЕ.